Pozycjonowanie w 2016 roku – jak będzie wyglądać?

Witamy w 2016 roku! To już bodajże tradycja w polskiej branży SEO (chociaż ten trend zauważany jest także w innych krajach), kiedy pozycjonerzy zasiadają do podsumowania poprzedniego roku i próbują wysnuć tezy o przyszłości SEO. Na szczęście nikt nie wybiega w swoich proroctwach zbyt daleko – każdy skupia się na przyszłym roku kalendarzowym.
My również postanowiliśmy napisać kilka słów o tym, jak może wyglądać pozycjonowanie w 2016 roku. Chcemy jedynie podkreślić, że dalszy wywód to tylko i wyłącznie nasze spostrzeżenia oraz przypuszczenia. Oznacza to, że informacje zawarte w naszym „SEO proroctwie na 2016 rok” mogą, ale nie muszą się spełnić. Zatem zaczynajmy!

• Szybkość strony a pozycje w SERP’ach – Nie da się ukryć, że poprzedni rok był rokiem mobile. Nowa aktualizacja od Google oraz analiza szybkości działania stron internetowych to sygnały, których webmasterzy i administratorzy stron nie powinni ignorować. Naszym zdaniem zarówno mobile, jak i szybkość strony będzie miało jeszcze większe znaczenie w czynnikach rankingowych w 2016 roku. Przezorni, którzy jeszcze nie wdrożyli RWD na pozycjonowanych stronach powinni zrobić to jak najprędzej!
• Zmiany w wynikach wyszukiwania – Pod tym hasłem kryje się wiele ciekawostek. Naszym zdaniem rok 2016 będzie obfitował w rozwój rich snippetów w wynikach wyszukiwania. Polityka Google prowadzi także do nieuchronnego obniżenia znaczenia pozycji TOP 1 dla wyników wyszukiwania. Dlaczego? Z prostej przyczyny – obecnie na większość fraz TOP 1 to albo AdWords, albo wyniki graficzne, wyniki z mapek lub inne snippety dodane przez Google. Internauci zaczynają omijać górną partię SERP’ów, od razu przechodząc do wyników organicznych (nie trudno zatem pominąć pozycję TOP 1 w swoich poszukiwaniach).
• Zakamuflowane Google Analytics – To nie jest dobra informacja dla pozycjonerów. SEO to ciągła analiza ruchu na stronie, statystyk i wszystkiego, co tyczy się korelacji między portalem a Google. Problem polega na tym, że gigant z Mountain View przekazuje nam coraz mniej jawnych danych w GA. Naszym zdaniem rok 2016 i działania Google jeszcze bardziej zakamuflują informacje z Analytics.

Oto nasze dywagacje na temat SEO w 2016 roku. Nie pisaliśmy o Content Marketingu z racji tego, iż kampanie CM wpisały się w kanony SEO już w 2014 roku, zatem 2016 nie powinien być nowością pod tym względem. A Wy, co o tym myślicie? Jakie są Wasze prognozy na 2016 rok?

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Pozycjonowanie w 2016 roku – jak będzie wyglądać?

  1. Marcin Marć pisze:

    Z pewnością wyszukiwanie semantyczne powinno jeszcze bardziej się rozwinąć.

  2. Tadeusz pisze:

    No coz. Google dba o swój biznes. Adwords będzie się liczyć, ponieważ małych firm nie będzie stać na CM. Oczywiście można zawsze kupić jakieś teksty, ale uważam, że jakieś przestanie się liczyć jak linki z chińskich katalogów. Wszystko wskazuje, że najważniejszy bedadzie obraz, a najbardziej ten ruchomy

  3. vortalcloud pisze:

    sprecyzowanie wyszukiwań lokalnych z mobilnych urządzeń. To co dzieje się na bardzo zaawansowanym szczeblu szczególnie w stanach a u nas jeszcze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *