Pozycjonowanie TOP10 – cele SEO kiedyś i dziś

Śledząc fora o tematyce pozycjonerskiej, grupy specjalistów SEO na portalach społecznościowych czy po prostu przyglądając się trendom i zmianom Google zauważamy, że z biegiem lat zmienia się całkowicie pojęcie pozycjonowania i działań SEO oraz SEM. Coraz częściej znikają ogłoszenia czy pytania, w których kluczem do sukcesu jest pozycja strony w wynikach wyszukiwania Google pod wskazanym anchorem. Znikają również ogłoszenia czy usługi pozycjonowania TOP10 rozliczane za pozycje.

Co dzieje się z branżą SEO w Polsce?

Na to pytanie można odpowiedzieć na wiele sposobów. My przedstawimy Wam nasze subiektywne zdanie na ten temat. Znika pozycjonowanie w rozliczeniu za pozycje, gdyż nie daje ono już żadnych korzyści, zarówno dla klientów, jak i firm pozycjonujących. SEO dojrzewa, zmienia się w złożone kampanie marketingowe, w których nie liczą się już tylko i wyłącznie ilości pozycji linków. Dziś, aby dobrze zareklamować stronę, trzeba dbać o jej wizerunek, poprawną optymalizację, aspekt social media, unikalny i ciekawy content – to w połączeniu z dobrymi, tematycznymi linkami zdobytymi i osadzonymi w sposób naturalny zdaje egzamin. Oczywiście piszemy o SEO dla głównych stron firmowych, portali czy e-sklepach (linkowanie zaplecza czy też stron landingowych, które mają przetrwać w SERPach tylko kilka tygodni wygląda z goła zupełnie inaczej, podobnie, jak cała strategia takiej promocji).

Wróćmy jednak do celów SEO. Kiedyś liczyły się tylko pozycje – TOP 1-10 i po sprawie. Obecnie jednak przed pozycjami stawia się coraz częściej leady i ruch internautów na stronie, który generuje zysk. Naszym zdaniem to właśnie w tą stronę zmierza SEO – promocja, która przynosi wymierne korzyści. To oczywiście dobry kierunek rozwoju, który wyeliminuje z rynku firmy próbujące prowadzić kampanie SEO w rozliczeniu za pozycje dla wskazanych słów kluczowych (bardzo często słów łatwych, nie dających żadnego ruchu na stronę klienta).

Warto zwrócić uwagę także na fakt, iż przeciętny Kowalski buszujący w sieci 10 lat temu a współczesny Kowalski to zupełnie dwie inne osoby – społeczeństwo zrozumiało, czym jest szukanie usług lub produktów poprzez frazy long tail (nawet, jeśli nigdy nie słyszało o tym wyrażeniu). Do całego kotła SEO dodajmy także zmiany Google, które ciągle modernizują algorytm wyszukiwania i zmuszają pozycjonerów do stosowania przyjaźniejszych dla internautów technik optymalizacji i promocji stron.

Reasumując – SEO się zmienia, ale nic nie wskazuje na to, aby miało kiedykolwiek przestać istnieć. Pozycjonowanie pojawiło się wraz z Internetem, wyszukiwarką Google oraz chęcią ułatwienia życia dla internautów na całym świecie. Sam internet święci triumfy jako jedna z najprężniej rozwijających się technologii XXI wieku. Nie musimy się więc obawiać o to, że nagle społeczeństwo odejdzie od komputerów i przestanie korzystać z sieci. Musimy się jednak mieć na baczności w związku z ciągłym rozwojem branży SEO, jej celami i metamorfozami!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Pozycjonowanie TOP10 – cele SEO kiedyś i dziś

  1. Mateusz pisze:

    Zgadzam się w pełni z trendem, zgodnie z którym klienci nie oczekują już tylko wysokich pozycji, ale chcą mieć leady i ruch na stronie. Moim zdaniem trend jest spowodowany nie tylko rosnącymi wymaganiami klientów, ale samym dążeniem pozycjonerów, których nie bawi już samo wbijanie słów kluczowych, (jak klient się uprze się na jakieś to tak) ale przejście na jakieś kompleksowe podejście marketingowe i wyjście trochę poza seo, tak aby wszyscy byli happy.

  2. C4Agency pisze:

    Na pewno świadomość klientów odgrywa coraz większa rolę. Klienci oczekują realnych korzyści dla siebie. Chcą przekuć wyniki w wyszukiwaniach na zyski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *