Strona główna » Publikacje » Opłacalna kampania AdWords – jakie słowa kluczowe wybrać?

Opłacalna kampania AdWords – jakie słowa kluczowe wybrać?

Do napisania tego artykułu zmotywowała nas jedna z rozmów w gronie pozycjonerów, którzy z niedowierzaniem spoglądali na pewne hasła i wyceny podawane przez program AdWords. Przykładem niech będzie słowo pozycjonowanie, które za jedno kliknięcie przewiduje stawkę około 13 złotych! Czy faktycznie to słowo mogłoby przynieść średniej firmie zajmującej się sprawami SEO zarobek? Szczerze wątpimy – tu pojawia się zasadniczy problem. Wielu klientów, którzy zaczynają przygodę z AdWords rzuca się na frazy ogólne, konkurencyjne, z nabitymi stawkami do maksimum.

Screen1

 

Wybór słów kluczowych to podstawa kampanii AdWords. Niektórzy zmieniają konfigurację co kilka dni, testując optymalne zestawy słów kluczowych, które gwarantują ruch, jednocześnie nie zabierając z portfela inwestora ostatniego grosika. Zatem jakie słowa kluczowe wybrać? Nie będziemy oryginalni – warto skupiać się na słowach niszowych. Dla firm regionalnych powinny to być frazy tylko regionalne i związane z branżą. Nie powinny to być frazy jednoczłonowe, gdyż właśnie za takie zapłacimy najwięcej. Co ciekawe, frazy ogólne rzadko kiedy dają korzyść pod postacią klienta.

Dlaczego nie warto wybierać do kampanii AdWords fraz typu “Opony” lub “Pozycjonowanie”? Ponieważ takie frazy:

  • Są niewspółmiernie drogie do możliwych efektów – tego typu frazy zalecane są tylko dla dużych firm, które mają na kampanię znacznie większy budżet.
  • Nie trafiają w docelowy target klientów.
  • Generują bezproduktywny ruch (często ruch konkurencji lub osób, które wcale nie zamierzają zamówić produktu lub usługi).
  • Są sprzeczne z obowiązującym trendem wśród społeczeństwa – statystyki pokazują, że zwykły Kowalski nauczył się korzystać z długiego ogona – frazy szukane w Google są złożone. Społeczeństwo nauczyło się formułować wyrażenia bardziej trafne. To właśnie takie frazy powinny być włączane do kampanii AdWords.

Nie idźmy też w drugą stronę, czyli nie wybierajmy fraz zupełnie nielogicznych. “Wypas owiec”? Zapłacimy w AdWords niewiele, ale i niewielu klientów pozyskamy z takiej frazy (a tak dokładnie żadnego).

screen2

 

 

Udostępnij wpis:

7 myśli na “Opłacalna kampania AdWords – jakie słowa kluczowe wybrać?”

  1. W sumie ktoś kto się zajmuje pozycjonowaniem, nie wykupuje fraz typu “wypas owiec” gdyż nie będzie miał z tego klientów w danej chwili, lecz może zgarnąć dzięki stronie od odwiedzającego dane które, może kiedyś przydadzą mu się… 😉

  2. Adwords właśnie najlepiej się sprawdza do sprawdzania popularności słów kluczowych, no tylko trzeba za to zapłacić, ale się opłaca. Znamy faktycznie klikane i poszukiwane frazy

  3. Czasem dziwne frazy generują konwersje. AdWords samo w sobie jest dobre do ściagania klientów, ale także do testowania najlepszych dla naszego biznesu fraz do pozycjonowania.

  4. Z doświadczenia wiem, że słowo pozycjonowanie stron w dopasowaniu ścisłym konwertuje dość dobrze. A czy kampania jest opłacalna to już zależy kogo się pozyska, bo samo pozyskanie formularza nie gwarantuje nam Klienta.

  5. Mój rekord, jakieś pewnie chwilowa wahnięcie w skali kraju, na frazę systemy klimatyzacyjne (w dopasowaniu ogólnym), gugiel wołał 330 pln za klika.

Komentarze zostały wyłączone.