Open Graph – narzędzie do zwiększania ruchu na stronę

W nowoczesnych mediach elektronicznych i nie tylko, liczy się przede wszystkim graficzność, estetyka wizualna jakiegoś rozwiązania czy treści. Wiedzą o tym doskonale nie tylko osoby od handlu czy reklamy, ale także programiści, którzy coraz częściej tworzą rozwiązania nastawione nie tylko na same rozwiązania funkcjonalne, ale także estetyczne. Open Graph to narzędzie, które umożliwia zapanowanie nad sposobem wyświetlania odnośników czy zapowiedzi i newsów w portalach społecznościowych.

Historia Open Graph i jego możliwości

Chociaż początkowo stworzony był przez zespół programistów Facebook z myślą wyłącznie o usprawnieniu linkowania artykułów i treści ze stron zewnętrznych na portalu, z czasem Open Graph stał się obowiązkowym narzędziem większości redaktorów i administratorów oraz webmasterów, nie tylko związanych z portalem Facebook – z powodzeniem wtyczka to pozwala na okiełznanie graficzne swoich treści publikowanych na wszystkich nowoczesnych popularnych portalach społecznościowych.


Założenie, które przyświecało programistom w pierwszych dniach działania projektu, to oczywiście ujednolicenie odnośników publikowanych przez użytkowników Facebooka, dla poprawy aspektów wizualnych samego portalu. To narzędzie okazało się jednak wyjątkowo sprawne jeśli chodzi o
zwiększanie ruchu na stronie przez osoby prowadzące blogi, portale tematyczne czy serwisy handlowe, a także największych właścicieli adresów www w sieci.

Metody na zwiększenie atrakcyjności witryny

W jaki sposób Open Graph może zoptymalizować i podnieść ruch na stronie? Mechanizm jest bardzo prosty:

  • współczesny Internauta jest skłonny zainteresować się przede wszystkim treściami atrakcyjnymi wizualnie oraz odpowiednio skróconymi do samej podstawowej esencji
  • Open Graph pozwala na opisanie każdej linkowanej strony czy podstrony albo artykułu zestawem znaczników lub krótkim opisem w stylu meta, które będą następnie wyświetlone jako elegancka i krótka metryczka URL bezpośrednio na stronie typu Facebook
  • narzędzie wymusza wskazanie takich parametrów jak rozdzielczość i wielkość metryczki, ale pozwala także na wskazanie dokładnie obrazu, który ma być wyświetlany razem z treścią zapowiadającą – dzięki temu nie ma mowy o przypadkowości w grafice
  • serwisy społecznościowe obsługujące wtyczki OG przy odkodowywaniu adresu URL, który użytkownik chce zamieścić na swoim profilu społecznościowym lub w sieci, sczytują wszystkie te informacje i konwertują je w przyjemny dla wzroku Internauty i kuszący krótką zajawką tekst.

Skuteczne i uniwersalne narzędzie – Open Graph

W ten sposób udało się sprawić, że wszystkie linki zamieszczane na najpopularniejszych stronach www jak Facebook, wreszcie przestały się od siebie tak mocno różnić. Zyskał na tym oczywiście portal, ale także właściciele stron zewnętrznych, którzy wykorzystują dzisiaj Facebook i inne portale tego typu do promowania własnych witryn czy produktów i usług, albo po prostu ściągania czytelników na własne strony. Mądrze wykorzystywane narzędzie Open Graph jest w stanie nie tylko podnieść ruch na stronie, ale także poprawić jej prezencję online.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Open Graph – narzędzie do zwiększania ruchu na stronę

  1. Marcin pisze:

    Na jakiego typu stronach Open Graph miałby mieć zastosowanie? Wiekszość stron www to strony firmowe, więc jakoś nie umiem sobie wyobrazić tam wykresów, biorąc na przykład typową stronę firmy budowlanej. Może jest to bardziej przydatne w serwisach, ale nie każdy tworzy facebook.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *