Linkowanie po Pingwinie

pingwinLinki to clou pozycjonowania. Na tym polega cała zabawa, która kręci się wokół url, anchorów, częstotliwości dodawania oraz miejsc, gdzie umieszczamy linki. Warto przyjrzeć się zmianom algorytmu wyszukującego, który stale analizuje linki prowadzące do poszczególnych domen. Brak linków z indeksem nofollow, słabe źródła linkowania, linki tylko na jeden anchor – to przepis na otrzymanie filtra, który skutecznie wykluczy domenę z wyników wyszukiwania. To, na czym dziś chcemy się skupić to branding, czyli linkowanie przez wielu pomijane, uznawane za niepotrzebne.

Frazy brandingowe to anchory, które dotyczą nazwy domeny, czystego adresu url, nazwy firmy + nazwy usługi lub produktu.

Przykłady brandingowych fraz: pozycjonowanie SEOsklep24.pl, http://SEOsklep24.pl, www.SEOsklep24.pl, SEOsklep24.pl, SEO usługi SEOsklep24.pl, pozycjonowanie stron – SEOsklep24.pl i wiele więcej.

Ważne są także frazy typowe dla użytkownika (i całego Internetu): kliknij tu, wejdź, zapraszamy, link, wpis, blog, url itd…

Po co marnować czas na takie frazy, tracić cenne miejsce do linkowania? Kwestia zabezpieczenia domeny przed spadkami pozycji lub wykluczeniem z indeksu wyszukiwania. Obecnie update Pingwin monitoruje poczynania wszystkich pozycjonerów i zdobywanych przez nich linków. Bez zróżnicowania anchorów, bez naturalności i fraz brandingowych domena zostanie uznana za spam. Dlatego warto zdobywać nieco inne frazy, typowo pod określoną markę, aby zabezpieczyć się przed zmianami.

Ciekawostką jest fakt, że pozycjonerzy zdobywający jeszcze przed update Pingwin frazy brandingowe nie odnotowali praktycznie żadnych spadków po wprowadzeniu zmian w algorytmie. Wniosek nasuwa się sam – branding jest niezbędny.

Poniżej chciałbym Wam zaprezentować screen, który pokazuje jak powróciły pozycje zaraz po rozpoczęciu linkowania brandingowego. Testy przeprowadziłem na podstronach jednego z moich blogów, które ucierpiały i wypadły z TOP 100 Google pod koniec maja. Od 1-5 czerwca były one mocno linkowane na frazy brandingowe. Aktualnie widać bardzo wyraźnie powroty pozycji….

 

Linki brandingowe

 

 

Oczywiście są to tylko i wyłącznie moje przemyślenia oraz testy. Aktualnie w ten sposób linkuję jeszcze kilka innych stron, tak aby mieć bardziej wiarygodne wyniki, które będę mógł porównać i być pewny swego. Zobaczymy co czas pokaże!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

21 odpowiedzi na „Linkowanie po Pingwinie

  1. Kasia pisze:

    Witam
    Panie Jakubie, a czy stare linki z anchorami na frazę kluczową zmieniać teraz (jeśli mam taką możliwość) na anchory brandingowe? Czy lepiej tamte stare zostawić w spokoju a starać się o nowe linki ?
    Pozdrawiam

  2. Zgrabna notka, jak i zresztą calutka strona… Obу
    tak dalej! 😉 Pozԁro!

  3. Andrzej pisze:

    Mam kilka pytań
    1) Ile było linków do końca czerwca do każdej podstony
    2)Jak wyglądała proporcja dokładne anchory/ogół linków do tych podstron
    3)Ile linków brandowych dodałeś do każdej podstrony po 1.06?

    Byłbym wdzięczny za odp, to pomoże mi zorientować się jak to rozłożyć.

  4. Ciekawe, ciekawe… czekam na dalsze wpisy :)

  5. Czarter pisze:

    Zaczynam swoją przygodę z pozycjonowniem i ten artykuł bardzo mi pomógł.

  6. Lukasz pisze:

    Wpis na topie. Wielu z nas boryka sie w filtrami. Obecnie tez walcze z pingwinem ( wczesniej zwalczylem pande). Pingwin juz mi odpuscil, ale znowu zlapal jak sie zaindeksowaly stare linki z tymi samymi anchorami. Tez wciaz dokladam brandowe i wiem po ostatnim doswiadczeniu, ze dziala. Nie ma co usuwac anchorow no chyba ze komus zalezy na super szybszej poprawie lub ilosc jest znaczna co wiaze sie z dlugim czasem rekonwalescencji zeby sie zrownowazylo.
    Kuba wie co pisze dlatego tez chetnie zagladam i czytam od deski do deski. Pozdrawiam

  7. artur pisze:

    Czyli rozumiem że unikać linkowania np tylko do strony głównej, oraz dawać często tekst anchoru jako jakiś unikalny nie tylko frazę na którą się pozycjonujemy??

  8. artur pisze:

    A jeszcze pytanie czy jak np pozycjonujemy podstronę pod zupełnie inną frazę to czy nasza strona też zyskuje na mocy pod innymi hasłami / frazami pod którymi wcześniej się pozycjonowaliśmy ?? Tzn. np przybywa nam linków do naszej strony ale pod zupełnie inne słowa kluczowe, podstrony to ma to też wpływ na pozycję naszej strony w google na słowa na które wcześniej już się wypozycjonowaliśmy ??

  9. Dawid pisze:

    ile linków dziennie najlepiej jest pozyskiwać ?

  10. Radek pisze:

    W jaki czasie po pracy nad anchorami brandingowe możemy zauważyć poprawę w pozycji strony ?

  11. Bardzo ciekawy artykuł, czekam na kolejne.

  12. Fin pisze:

    Bardzo dobry artykuł i myślę że trafiony. Linkując jedną stronę tylko i wyłącznie na frazy związane z brandem zauważyłem że frazy które wcale nie mają linków, ale występują w treści strony bardzo ładnie szły do góry.

  13. ScreenCut pisze:

    Dołączam się do prośby o trochę więcej szczegółowych informacji na temat ilości dodanych linków i czasu, w którym się to działo, a jaki był potrzebny na zauważenie faktycznych wzrostów pozycji.
    Dziękuję za kolejny ciekawy artykuł :)

  14. strona pisze:

    Przystaję w pełni z tym artykułem

  15. Kusnierczak pisze:

    Ciekawe informacje :) Dzieki !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *