Strona główna » Publikacje » Kolejne ostrzeżenia od Google – koniec z agresywnym linkowaniem stron?

Kolejne ostrzeżenia od Google – koniec z agresywnym linkowaniem stron?

Google coraz częściej ostrzega swoich użytkowników przed stosowaniem zakazanych praktyk i korzystaniem ze spamerskich odnośników. Pomimo tych ostrzeżeń, linkowanie nadal jest dość popularną praktyką wśród użytkowników Internetu. Algorytm Pingwin działa od jakiegoś czasu w rzeczywistym czasie i natychmiast obniża pozycje serwisów, które korzystają z niskiej jakości linków.

Google nie ma oczywiście nic przeciwko artykułom wysokiej jakości, które są sponsorowane i zawierają ciekawe, merytoryczne treści, które mogą przynosić użytkownikom konkretne korzyści i edukować ich oraz pozwalać na lepsze poznanie marki. Zakazane są jedynie linki z artykułów, które powstają jedynie w takim celu, aby osadzić je w nich i bezpośrednio odsyłać do naszej witryny. Takie artykuły niskiej jakości najczęściej nie zawierają żadnych merytorycznych treści. Ta praktyka nazywana jest Black Hat SEO i uznawana jest za jedną z zakazanych.

Ostrzeżenia Google dotyczą przede wszystkim stosowania poniżej przedstawionych praktyk:

  • Publikowania wielu różnych sponsorowanych artykułów na różnych witrynach internetowych.
  • Zamieszczaniu artykułów, które nie zawierają żadnej merytorycznej treści, ani nie przynoszą użytkownikowi żadnych korzyści.
  • Tworzeniu artykułów, które są dosłownie zaspamowane słowami kluczowymi, zawierającymi odnośniki.
  • Publikowaniu bardzo podobnych do siebie artykułów lub tych samych treści na różnych stronach internetowych, a więc duplikowanie treści.

Wyszukiwarka bardzo sprawnie wykrywa takie niskie jakościowo odnośniki i trzeba liczyć się z tym, że nałożona zostanie na nas kara. Przede wszystkim, serwis spada automatycznie w wynikach wyszukiwania. Poza tym, w najgorszym wypadku, trzeba liczyć się z usunięciem z indeksu i zniknięciem z rankingów Google, co praktycznie oznacza śmierć dla naszej witryny.

Google zaleca więc swoim użytkownikom, aby przed publikacją artykułu z linkami do strony, zastanowić się dobrze nad tym, czy faktycznie jego treść przyniesie użytkownikowi jakieś korzyści i poszerzy jego wiedzę w danym temacie.

Udostępnij wpis: