Strona główna » Publikacje » Google nadal najpopularniejsze – ranking wyszukiwarek 2016

Google nadal najpopularniejsze – ranking wyszukiwarek 2016

Popularność wyszukiwarki Google jest nie do zakwestionowana. Najnowszy ranking dotyczący tego, które wyszukiwarki cieszą się wśród polskich użytkowników sieci największą sympatią nie pozostawiają złudzeń – Google nie ma sobie równych. Nie „narodził” się jeszcze taki konkurent, który mógłby choć rzucić cień na sympatię userów wobec tejże wyszukiwarki. Niemalże 97% upodobało sobie korzystanie właśnie z Google, jako z miejsca startowego wszystkich swoich internetowych poszukiwań.

Przyczynia się do tego na pewno fakt, że Google nie jest jedynie wyszukiwarką samą w sobie, ale razem z użytkowaniem tejże wyszukiwarki każdy internauta dostaje do dyspozycji wiele bardzo funkcjonalnych aplikacji, które także spotykają się z pozytywną reakcją. Co więcej, Google w Polsce jest główną domyślną wyszukiwarką. Ranking wyszukiwarek internetowych wygląda jak niżej.

Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe:

  • Według silnika

– Google – 97,65%

– MSN – 1,55%

Yahoo – 0,65%

  • Według domeny

– google – 96,72%

bing – 1,55%

– yahoo – 0,65%

Jak to wygląda w układzie globalnym?

Rankingi światowe wskazują na to, że choć Google w ujęciu globalnym jest nieco mniej popularne niż w samej Polsce to i tak można śmiało stwierdzić, że jest to wyszukiwarka którą można, a nawet trzeba traktować jako międzynarodowego giganta. Jest kilka przypadków, gdzie obok Googla również i wyszukiwarki typu lokalnego mają dość ugruntowaną pozycję. Jest to np. rosyjska wyszukiwarka Yandex czy chińska Baidu. Warto również wspomnieć, że u naszych czeskich sąsiadów sporą popularnością cieszy się Seznam, natomiast Naver to wyszukiwarka bardzo popularna w Korei Południowej.

Aspekt mobilny

Cała branża e-commerce kieruje swój wzrok na urządzenia mobilne, gdyż z roku na rok cieszą się one coraz to większym uznaniem i popularnością. Wszystkie wyszukiwarki, które chcą móc mieć jakiekolwiek szanse na to, by konkurować z Google muszą pamiętać o generowaniu ruchu przez tablety bądź smartfony. Nie ma innego wyjścia.

Udostępnij wpis: