Strona główna » Publikacje » Czy HTTPS ma wpływ na pozycje w Google?

Czy HTTPS ma wpływ na pozycje w Google?

Czy HTTPS ma wpływ na pozycje w GoogleJuż od jakiegoś czasu szyfrowana wersja protokołu HTTP, czyli tak zwany zaufany adres strony „https” jest dość łatwy do dodania do wybranej witryny. Taka sytuacja pociągnęła za sobą pojawienia się dyskusji na temat tego, jaki to będzie miało związek z tak ważnymi dla wszystkich webmasterów wynikami w wyszukiwarkach. Powtarzany frazes to „https na pewno nie zaszkodzi”, a gdyby tak popatrzeć na to z drugiej strony i zastanowić się czy HTTPS pomaga w pozycjonowaniu?

HTTPS – co słychać w tym temacie?

Nieco ponad miesiąc temu seoroundtable.com podał, iż https ma coraz większe znaczenie, co popierają również czarno na białym różne dane, jak te z RankRanger’s czy też inne wzmianki na ten temat w sieci. Google póki co oficjalnie milczy na ten temat i nie wskazuje na żadne przywileje stron z dodatkowym „s” w adresie, ale prawda jest taka, iż z dnia na dzień coraz bardziej widać, że protokół HTTPS ma jednak swoją rolę w odniesieniu do pozycji w rankingach wyszukiwarek i wcale nie zdaje się to być przypadkową tendencją w SERP-ach.

Ale….

Z wielu powodów wydaje się być totalną ignorancją sądzenie, iż nie ma to wpływu i bronienie się rękami i nogami przed uzyskaniem https-a dla swojej witryny. Na kanwie tego lepiej byłoby wysunąć następujące wnioski:

  • Prędzej niż później pojawi się oficjalne oświadczenie Google o traktowanie stron z https jako bardziej wiarygodnych.
  • Wiarygodne źródła to bardziej faworyzowane przez Google źródła, a zatem te zaufane witryny będą cieszyć się z lepszych pozycji w wyszukiwarkach.

Zatem podsumowując…

Warto jeszcze na koniec dodać taką ciekawostkę, że w Polsce https nie cieszy się jeszcze zbytnią popularnością – jedyne 6% naszych krajowych witryn korzysta z tej opcji. Nie wiadomo do końca czy to się zmieni, a jeśli tak – to kiedy. Jedyne co pozostaje to bacznie obserwować wyniki w wyszukiwarkach i informacje od Google i jeśli nie ma się tego „s” to wydaje się jak najbardziej zasadnym porządne zastanowienie się nad tym tematem i jego przyszłością dla posiadanej witryny.

Udostępnij wpis:

7 myśli na “Czy HTTPS ma wpływ na pozycje w Google?”

  1. Ciekawe ile firmy bedą brały za dodanie tego s no i jak to wpłynie na linki które istnieją na stronach bez s a teraz bedą z s, cała praca na marne ?

  2. Coraz więcej firm hostingowych oferuje darmowy ssl np. z Let’s Encrytp ze skryptami odświeżającymi co 3 miesiące. Myślę, że za jakiś czas będzie to standardem, a płacić będzie musiał ten, kto będzie chciał mieć jaki lepszy certyfikat. Mi tam darmowy wystarczy.

  3. Oj zdecydowanie ma, testowałem wiele razy, nawet migracja w 2015 roku przyniosłą fajny efekt – zresztą zobaczcie wykresy z GSC:

    Przed: https://mansfeld.pl/wp-content/uploads/2015/04/http.png

    Po: https://mansfeld.pl/wp-content/uploads/2015/04/https.png

    Na tym drugim wykresie jest całkiem inna skala.

    Nawet migrując proste strone z ofertą pozycję się poprawiają, no ale trzeba to umiejętnie wykonać: HTTP Strict, linkowanie wewnętrzne itd… tutaj pisałem o tym jak dokonać migracji:
    https://mansfeld.pl/webhosting/zmiana-adresu-z-http-na-https/

    Pozdrawiam!

  4. Jakość pół roki temu wdrożyłem https i jak do tej pory nie widzę żadnych zmian pozycji strony na lepsze czy gorsze. W zasadzie odwiedziny serwisu są na tym samym poziomie cały czas. Tak czy inaczej na pewno warto to mieć bo wszystko napiera na takie rozwiązania. Może w przyszłości będzie na to większy nacisk, lepiej już teraz indeksować się z https niż później.

Komentarze zostały wyłączone.