Strona główna » Publikacje » Audience Knowledge i Facebook Insights – analiza Social Media bez tajemnic

Audience Knowledge i Facebook Insights – analiza Social Media bez tajemnic

Dzisiaj poruszymy temat analizy Social Media z wykorzystaniem bardzo skutecznych narzędzi, jakimi są Audience Knowledge od FastTony.es oraz Facebook Insights. Rozkład wieku w tym kontekście posłuży jako przykład skutecznego wykorzystania tych opcji do szczegółowej analizy. By to jednak zrobić jak należy ważne jest spojrzeć na sam sposób prezentowania danych dotyczących wieku Fanów używany przez Facebooka. Aby to zrobić należy w pierwszej kolejności zajrzeć zakładki Statystyki (ang. Insights) i kliknąć do sekcji osoby.

Po krótkiej analizie znajdujących się tam danych można szybko zauważyć iż:

  • mamy do czynienia z kilkoma przedziałami wiekowymi
  • przedziały te nie są równe pod względem liczby roczników

Ma to bardzo ważne znaczenie, gdy sprawdza się profil demograficzny swoich fanów, aby pozyskać prawdziwe informacje o wieku fanów firmowej strony. Dlaczego ma to tak wielkie znaczenie? Otóż pobieżne przyglądanie się uzyskanym danym nierzadko daje nam pobieżne wnioski, często mające mało co wspólnego z rzeczywistością, co udowadnia iż analiza Social Media wcale nie jest taka łatwa jak się niektórym na pierwszy rzut oka może wydawać.

Dokładna analiza wieku fanów czy to możliwe?

Tak – i jak się okazje pozwala na to w najskuteczniejszy sposób jedna z funkcji dostępnych w pakiecie Ultimate platformy Fast Tony znana jako Audience Knowledge. To niezastąpione narzędzie pokazujące czarno na białym w jakim zbiorze wiekowym rzeczywiście posiada się fanów na fan pagu social media, co więcej – dzięki niemu można także gładko przejść do porządnej analizy konkurencji i to nie tylko w oparciu o wiek, ale także pozwala to na przeprowadzenie dokładniejszej analizy opierającej się o takie czynniki jak:

  • zachowania,
  • zainteresowania,
  • zaangażowanie

Jest to najlepszy sposób na dotarcie do tego konkurencyjnego fan page, który potrafi prowadzić naprawdę spójną i przemyślaną komunikację skierowaną do wcześniej ustalonej grupy docelowej. Na podstawie tego można już wyciągnąć solidne wnioski zainspirować się, przekładając to na skuteczne strategie marketingowe dla swojej firmy. Jedną z najważniejszych zdobytych w tym kontekście informacji będzie na pewno ta o tym jak dokładnie prezentuje się profil wiekowy osób w szczególny sposób angażujących się pod contentem na stronie. Taka analiza Facebook to naprawdę nieocenione źródło informacji.

Czas na audyt

Profil fanów – jego określenie, zidentyfikowanie wymaga ogromnej pracy. Przy czym trzeba pamiętać, że nie ma co liczyć na naprawdę duże zaangażowanie ze strony znacznej części fanów, bo to zwyczajnie nie jest w stylu dzisiejszych internautów.

Jednak przeprowadzenie takich audytów zawsze jest nieodzowną pomocą w tym by między innymi:

  • zaplanować bardziej skuteczne kampanie,
  • podjąć dyskusje z klientem o większym budżecie na działania płatne,
  • odpowiednio chronić się przed negatywnymi konsekwencjami niesłusznych założeń kampanii.

Sprytnym rozwiązaniem jest skorzystanie z lepiej sprofilowanych odbiorców konkurencji i na tej postawie ustawienie swojej własnej kampanii.

Udostępnij wpis: