Strona główna » Publikacje » Analiza linków konkurencji

Analiza linków konkurencji

Backlinki konkurencji to niekończąca się studnia wiedzy -wiedzy po którą warto sięgnąć jeśli chce się zaistnieć na rynku i to wbrew ogólnemu przekonaniu, że nie warto tracić czasu na analizę linków konkurencji. Osoby, które jednak są zdania, że to zbędne zadanie argumentują swój wybór w ten sposób:

  1. Blokady wybranych botów do zaplecza.
  2. Nieznajomość istoty linków.

Te osoby mają rację, ale tylko i wyłącznie po części – bo faktycznie takie badania są stratą czasu, jeśli jedynym celem, który nam przyświeca jest sprawdzenie tego, jak prezentuje się w tej kwestii nasza strona na tle innych. Natomiast, jeśli priorytetem jest przede wszystkim znalezienie nowych pomysłów na umieszczenie linku – naśladując poczynania konkurencji – analiza linków jest tego warta. W ten sposób można znaleźć naprawdę mocne miejsca na linki. Jeśli o to chodzi warto się w takim kontekście zaprzyjaźnić z programami typu Majestic i/lub Ahrefs, jednak to SEMSTORM jest programem od którego warto zacząć, gdyż jest niezawodny jeśli chodzi o sprawdzenie z kim właściwie konkurujemy.

Rzut oka na konkurencję

Dla przykładu – posiadamy sklep zoologiczny. To właśnie jego adres należy wpisać do programu SEMSTORM, na bazie czego pozyskujemy informację na temat tego jak będzie wyglądać nasza konkurencja. Jest to najlepszy możliwy punkt wyjściowy jeśli chodzi o analizowanie linków konkurencji we właściwy sposób.

Z czego i jak korzystać? Jak analizować linki konkurencji?

Na tapetę weźmy Majestic – sprawdzając za pomocą tego programu baclinki wszystkich domen, które pokazał nam SEMSTORM. Uwaga: zawsze należy w polu po prawej stronie zaznaczyć, że chodzi nam o kwestię domeny głównej. Kolejnym krokiem będzie wejście na zakładkę ‘backlinki’, gdzie wyświetli nam się liczba backlinków, która nam najbardziej odpowiada. W domyślnych ustawieniach jest to 1 link – co przez wielu jest uważane za najlepszą opcja, gdyż pozwala lepiej analizować każdy wyświetlany backlink, a tym samym – nie przeoczymy żadnego ciekawego źródła. Oczywiście jest to metoda dość pracochłonna, niemniej jednak – bardzo korzystna.

Typ linka

Warto zapamiętać, że porządna analiza linków stron konkurencji to także branie pod uwagę ich typu. W tabeli Majestica mamy do czynienia z 4 rodzajami linków:

→ standardowy dofollow

→ nofolllow

→ link graficzny

→ odnośnik został usunięty.

Każde z nich, jak dobrze wiemy mają inny wpływ na pozycjonowanie. Inną funkcją, jaką daje nam ta tabelka jest możliwość przeglądania domen pod kątem poziomu Trust Follow, co jest także przydatnym narzędziem. Z łatwością można w ten sposób szczegółowo przeanalizować dane, a nawet je eksportować, chociaż okazuje się zwykle że praca bezpośrednio na panelu jest dużo bardziej wygodna.

Analizując backlinki warto zwracać szczególną uwagę na:

  • serwisy tematyczne
  • serwisy regionalne
  • strony z konkursami
  • mniej popularne serwisy z kuponami czy zakupami grupowymi.

Im więcej mocniejszych i trudniejszych do zdobycie linków – tym oczywiście lepiej, gdyż są znacznie bardziej wartościowe. Jednak warto również robić sobie bazę linków łatwiejszych do pozyskania.

Oto przykładowe linki znalezione na podstawie analizy konkurencji – zarówno te mocniejsze i trudniejsze do zdobycia, jak i te wymagające dosłownie kilku chwil 🙂

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Analiza linków konkurencji”

  1. Dobrze opisany art. Majestic niestety płatny w wersji darmowej nie oferuje aż tak dużo.

    Natomiast trzeba trzymać obserwować konkurencję aby w odpowiedniej chwili ich przeskoczyć.

Komentarze zostały wyłączone.